Verwacht: Als het zaterdag wordt – Nicci French

Zoek je een recensie van Als het zaterdag wordt? Klik dan hier!

Als het zaterdag wordt van Nicci FrenchNa de vijf doordeweekse dagen is Nicci French nu toe aan het weekend: Als het zaterdag wordt verschijnt in maart 2016. Nicci French heeft al een indrukwekkend aantal boeken op hun naam staan. Ik moet zeggen dat ik het na de eerste reeks een beetje zat begon te worden. Met de serie over psychotherapeute Frieda Klein zijn ze echter een nieuwe weg ingeslagen. En die weg heeft tot nu toe vijf spannende boeken opgeleverd. In maart 2016 komt nummer zes, Als het zaterdag wordt, logischerwijs met zaterdag in de naam. De volgende zal dan wel iets met zondag zijn. Ik ben vooral heel benieuwd hoe deel acht gaat heten!

Er wordt dan wel gezegd dat de verschillende delen los te lezen zijn, ik vind het toch leuker om ze op volgorde te lezen. Er komen toch steeds dingen uit het verleden terug in de volgende boeken. Lekker bij het begin beginnen dus! De eerdere boeken in de Frieda Klein-reeks zijn:

Uitgeverij Ambo|Anthos zegt over Als het zaterdag wordt:

Frieda Klein deel 6 (ook los te lezen) ‘Als het zaterdag wordt’ is het zesde deel in de spannende Frieda Klein-serie, geschreven door Nicci French. De 32-jarige Hannah zit opgesloten in een psychiatrische inrichting nadat ze jaren geleden is veroordeeld voor de moord op haar moeder, stiefvader en jongere broertje. De moorden waren spraakmakend en domineerden de kranten vanwege het gewelddadige karakter ervan. Psychotherapeute Frieda Klein staat bij de mysterieuze Walter Levin in het krijt: een jaar geleden heeft hij ervoor gezorgd dat inspecteur Karlsson zijn baan kon houden in ruil voor een gunst van Frieda. En nu moet Frieda Klein haar schuld inlossen: Walter wil dat ze Hannah bezoekt om te beoordelen of ze daadwerkelijk gestoord is. Maar wanneer Frieda bij de inrichting komt, ontdekt ze dat er toch meer aan de hand is dan in eerste instantie leek… De literaire thriller ‘Als het zaterdag wordt’ is nagelbijtend spannend en beklemmend, een must voor alle fans van spannende boeken!

Als het zaterdag wordt – Nicci French

• Oorspronkelijke titel: Saturday Requiem
  • Uitgeverij: Ambo|Anthos