Waarom ik het partnerprogramma van Bol.com gebruik

partnerprogramma van Bol.comHet is je vast wel eens opgevallen: bij de recensies en berichten over nieuwe boeken op deze website staan advertenties van Bol.com. Nu weet ik dat niet iedereen even enthousiast is over advertenties op websites. Adblockers winnen niet voor niets aan populariteit. Daarom wil ik graag uitleggen waarom ik het partnerprogramma van Bol.com gebruik en waarom ik vind dat deze reclameblokjes zelfs een meerwaarde voor deze website zijn.

De klant is koning

Bedrijven raken er steeds meer van doordrongen dat zij er zijn voor de klant en niet andersom. Nu ben ik geen bedrijf, maar voor mijn website geldt natuurlijk wel hetzelfde. Ik wil niets liever dan dat veel mensen mijn website bezoeken. Daarom moet ik zorgen voor interessante informatie, iets waar jij als lezer wat aan hebt. Ik vertel op deze website over boeken die ik heb gelezen, over boeken die gaan verschijnen en over andere gerelateerde zaken.

Als je na het lezen van zo’n artikel geïnteresseerd bent geraakt in een bepaald boek, dan wil je het misschien wel kopen. Dan wil je weten of het leverbaar is en wat de prijs is. In de advertenties van Bol.com wordt de actuele status weergegeven. Ik kan deze gegevens natuurlijk ook zelf in het artikel verwerken, maar dan is de kans vrij groot dat de informatie verouderd is als jij het leest. Prijzen veranderen regelmatig en het is niet te doen om voor elk besproken boek de actuele prijzen bij te houden. En jij wilt natuurlijk wel de huidige aanbiedingsprijzen kunnen zien!

Op deze manier bekeken zijn de advertenties dus eigenlijk een service aan de lezer: ze zorgen dat er altijd up-to-date informatie over de besproken boeken getoond wordt.

Vervelende advertenties

Advertenties kunnen heel irritant zijn. Grote flikkerende schermen die de inhoud van het artikel bedekken, daar word ik ook niet vrolijk van. Daarom is het mooi dat de advertenties van Bol.com die ik gebruik, niet bewegen en niet over teksten heen vallen. Bovendien zijn ze altijd relevant: ik kies zelf wat ik laat zien, dus ik toon alleen advertenties voor de boeken waar je toch al over aan het lezen was. Zo krijg je wat extra actuele informatie zonder onnodig veel gestoord te worden.

Voor niets gaat de zon op

Natuurlijk heb ik zelf ook belang bij de advertenties. Als jij op zo’n advertentie klikt en binnen een paar dagen een aankoop doet bij bol.com, dan krijg ik een percentage van de verkoopprijs als commissie. Nu moet je niet denken dat ik daar rijk van word, maar het helpt wel om de kosten van de website te dekken. Want een website hebben is niet gratis.

Hoewel ik wel af en toe een gratis recensie-exemplaar van een uitgever krijg, moet ik het grootste deel van de boeken die ik lees, gewoon zelf kopen. Daarnaast kost de website zelf geld: denk aan de kosten van de domeinnaam en de webhosting. Om nog maar niet te spreken van de tijd die er in gaat zitten. Wat inkomsten uit de website zijn dan natuurlijk altijd welkom.

Voor jou is de informatie op deze website gratis. Je hoeft mij niets te betalen om de website te mogen bezoeken en je bent niet verplicht iets te kopen bij Bol.com. Maar doe je het toch, dan help je mij. Jou kost het niets extra’s. Je kunt natuurlijk ook de advertenties wegfilteren met een adblocker. Dan is het bezoeken van Boeken-ID nog steeds gratis, maar je werkt er wel aan mee om het aanbod van gratis informatie op het internet te verkleinen. Het is aan jou om te beslissen of je je daar goed bij voelt.

Het partnerprogramma van Bol.com helpt me om deze website in stand te houden, zonder dat het jou iets extra’s kost.

Ook iets voor jou?

Heb jij een website waarop je schrijft over bepaalde producten? Dan kan het affiliate programma van bol.com ook wat voor jou zijn. Bol.com is groot in boeken, de categorie waar ik over schrijf, maar er is natuurlijk nog veel meer. Je kiest zelf het onderwerp van je advertenties, zodat het altijd past bij jouw content. Kijk gewoon eens op de website van het partnerprogramma van Bol.com voor de mogelijkheden. Het is gratis en niet moeilijk. Het enige wat je nodig hebt, is een eigen website over een onderwerp dat aansluit bij een van de productcategorieën van Bol.com.

Hoe denk jij hierover?

Ik ben heel benieuwd hoe mijn lezers de advertenties ervaren. Is het zoals ik denk een vorm van extra service, vind je ze juist irritant of zie je ze niet eens staan? En als je een adblocker gebruikt, ben je dan bereid zelf geld te betalen voor het bezoeken van websites? Laat vooral een reactie onder dit bericht achter om je mening te geven!

Share Button

Een reactie op “Waarom ik het partnerprogramma van Bol.com gebruik

  1. Pingback: And the winner is.. - bol.com Partnerblog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

Ik ben geen robot! *