Verwacht: Later als ik dood ben – Ilse Ruijters

Later als ik dood ben van Ilse RuijtersZoek je een recensie van dit boek? Klik dan hier!

In 2015 won Ilse Ruijters de Hebban Thriller Debuutprijs met haar boek De onderkant van sneeuw. Dit is het spannende verhaal van een jonge vrouw die per ongeluk een jong kind doodrijdt. Het kreeg lovende recensies. Reden genoeg dus om uit te kijken naar het tweede boek, dat in september 2016 verschijnt: Later als ik dood ben. Een heel ander verhaal deze keer, over een vrouw die op zoek gaat naar wie ze werkelijk is. En het vinden van het antwoord op haar vragen is niet zonder gevaar.

Op de website van Ilse Ruijters vind je een heel klein voorproefje van Later als ik dood ben:
De wereld glijdt buiten bereik aan mij voorbij, als achter een plexiglazen ruitje met een cirkel van gaatjes waar je nauwelijks door kunt ademhalen.” Deze zin verleidt je toch zeker om dit boek te gaan lezen? Het klinkt in ieder geval behoorlijk spannend.

Ilse Ruijters studeerde communicatiewetenschap en won verschillende wedstrijden. Een prijs die ze won, is de IVIO Andries Greinerprijs van 2008. Het winnende verhaal is nog op internet te vinden (klik hier) en het is begrijpelijk dat ze hiermee gewonnen heeft. Het is spannend en origineel. Dat maakt de verwachtingen voor Later als ik dood ben hooggespannen!

Uitgeverij The House of Books zegt over Later als ik dood ben:

Elin denkt alles te hebben. Een leuke vent, fijne ouders, een vaste baan. Maar dan ontdekt ze dat haar verleden één grote kluwen leugens is. Wie zijn haar echte ouders? En wie is zijzelf eigenlijk? Er is maar één plek waar ze deze antwoorden kan vinden: in het criminele circuit. Ze zegt haar vertrouwde leven op, accepteert een baan in een tbs-kliniek en ontdekt veel te snel dat aan elk antwoord een prijskaartje hangt.

Later als ik dood ben – Ilse Ruijters

• Uitgever: The House of Books
  • Verwachte verschijningsdatum: 29 september 2016